- Szczegóły
- Odolczyk
- Kategoria: dla_kl4
- Odsłony: 266
II.5 Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych – Test 5
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
- Szczegóły
- Odolczyk
- Kategoria: dla_kl4
- Odsłony: 1083
KLASA 4 (32 GODZ.)
Tytuły lekcji i tematy z podręcznika |
Liczba godzin |
1. Zaczynamy... Zasady bezpiecznej pracy z komputerem. Projekt Komputerowy słownik |
1 |
2. Twoja wizytówka Łączenie tekstu i ilustracji – edytor grafiki, np. Paint |
1 |
3. Co nowego w szkole? Tworzenie listy – edytor tekstu, np. Microsoft Word |
1 |
4. Czy masz edytor tekstu? Nie tylko Word – edytor tekstu Apache OpenOffice Writer |
1 |
5. Czy potrafisz szybko pisać? Szybkie pisanie na klawiaturze, słownik – edytor tekstu, np. Microsoft Word |
1 |
6. Pilnuj lekcji! Tworzenie tabeli – edytor tekstu, np. Microsoft Word |
1 |
7. Autoportret Rysowanie – edytor grafiki, np. Paint |
1 |
8. Portret twojej klasy Przygotowanie tekstu do druku – edytor tekstu, np. Microsoft Word |
1 |
9. Pokaż, jaki jesteś Tworzenie slajdu – program do prezentacji, np. Microsoft PowerPoint |
1 |
10. Przyroda z komputerem Tworzenie prezentacji – program do prezentacji, np. Microsoft PowerPoint |
1 |
11. Hieroglify? Czcionki graficzne i symbole – edytor tekstu, np. Microsoft Word |
1 |
12. Niech wszyscy wiedzą Ilustrowanie i formatowanie tabeli – edytor tekstu, np. Microsoft Word, edytor grafiki, np. Paint |
1 |
13. Bezpiecznie w sieci Poznanie zasad bezpieczeństwa w internecie |
1 |
14. Znajdź w sieci Wyszukiwanie danych w internecie – wyszukiwarka, np. Google |
1 |
15. Język polski w internecie Łączenie tekstów – edytor tekstu, np. Microsoft Word |
1 |
16. Czyj to zamek? Pisanie i ilustrowanie opowiadania – edytor tekstu, np. Microsoft Word |
1 |
17. Książka z obrazkami Przygotowanie wspólnego dokumentu (książki) – edytor tekstu, np. Microsoft Word |
1 |
18. Goście mile widziani Projektowanie i drukowanie zaproszeń – edytor tekstu, np. Microsoft Word. |
1 |
Tytuły lekcji i tematy z podręcznika |
Liczba godzin |
19. Sprawdź słówko Wstawianie obrazków do tabeli – edytor tekstu, np. Microsoft Word |
1 |
20. Czy znasz ikony programów? Tworzenie własnej ikony – edytor grafiki, np. Paint |
1 |
21. Scratch – co to jest? Instalacja programu Scratch, zakładanie konta użytkownika |
1 |
22. Scratch – duszki i skrypty Przeglądanie przykładowego projektu i korzystanie z edytora obrazów w Scratchu |
1 |
23. Scratch – teksty i dźwięki Budowanie projektu z tekstem i dźwiękiem w Scratchu |
1 |
24. Scratch – rysuj z Mruczkiem Rysowanie kolorowym pisakiem na scenie w Scratchu |
1 |
25. Liczby w komórkach Wprowadzanie i analiza danych – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel |
1 |
26. Kolorowe słupki Pierwsze wykresy w arkuszu – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel |
1 |
27. Czy masz arkusz kalkulacyjny? Nie tylko Excel – arkusz kalkulacyjny Apache OpenOffice Calc |
1 |
28. A ty rośniesz... Tworzenie wykresu kolumnowego, analiza wyników – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel |
1 |
29. Matematyka z komputerem Tworzenie formuł – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel |
1 |
30. O czym mówią dane? Porządkowanie danych w tabelach i na wykresach – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel |
1 |
31. Projekt Komputerowy słownik Podsumowanie pracy nad całorocznym projektem |
1 |
32. Podsumowanie i ocenianie |
1 |
AUTORZY: W. Jochemczyk, I. Krajewska-Kranas, W. Kranas, A. Samulska, M. Wyczółkowski
- Szczegóły
- Odolczyk
- Kategoria: dla_kl4
- Odsłony: 1631
REGULAMIN PRACOWNI INFORMATYCZNEJ
1. Do pracowni uczniowie wchodzą jedynie pod opieką nauczyciela.
2. Każdy uczeń pracuje przy wyznaczonym przez nauczyciela stanowisku i nie zmienia go bez polecenia.
3. Komputer można włączyć lub wyłączyć tylko za zgodą nauczyciela.
4. Korzystający z pracowni zobowiązani są do zachowania ładu i porządku na stanowisku.
5. Na stanowisku pracy z komputerem nie wolno spożywać posiłków i pić napojów.
Uczniom zabrania się:
a. samowolnego uruchamiania, przyłączania sprzętu i dotykania okablowania;
b. wykonywanie jakichkolwiek napraw;
c. przyłączania i odłączania klawiatury, myszy, monitora, rozkręcania jednostki centralnej;
d. dotykania ekranu monitora ani też przesuwania sprzętu;
e. wprowadzania zmian w strukturze danych na dyskach komputerów; czy żadnych zmian w plikach systemowych;
f. instalowania przyniesionych z zewnątrz i usuwania programów
zainstalowanych przez opiekuna pracowni;
g. przesyłania wiadomości do innych użytkowników bez zgody nauczyciela.
6. Zabrania się korzystania z dyskietek, dysków wymiennych, MP3 i MP4 bez sprawdzenia ich programem antywirusowym.
7. Z Internetu można korzystać jedynie do celów dydaktycznych.
8. Osoby zachowujące się głośno, łamiące zasady regulaminu, wykonujące prace
inne niż wynikające z planu lekcji, zostaną ukarane.
9. Po zakończeniu zajęć należy uporządkować swoje stanowisko. Po uzyskaniu
zgody nauczyciela uczeń może opuścić salę.
10. Wszelkie nieprawidłowości zauważone podczas pracy z komputerem tj. iskrzenia, wydobywający się dym z komputera, wyczucie swądu lub
spostrzeżenie innych objawów mogących spowodować pożar należy
natychmiast zgłosić nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.
W pracowni komputerowej są zachowane następujące warunki BHP:
ˇ odpowiednie biurko z stosownie dużym blatem, pozwalającym zachować właściwą odległość monitora od oczu (35-70 cm), krzesłem o regulowanej wysokości oraz kącie nachylenia oparcia;
ˇ prawidłowe oświetlenie, dające niezbyt duże różnice jasności ekranu monitora i pomieszczenia oraz eliminujące odbicia;
ˇ odpowiedni mikroklimat: temperatura 20-22 0 C, wilgotność powietrza 50-60%, lekki ruch powietrza, pomieszczenie często wietrzone;
ˇ odpowiedni poziom dźwięków (hałasu) nie przekraczający wartości wg kryterium uciążliwości (ochrona podstawowa 60dB, ochrona osiągalna 45dB);
ˇ wystrój pomieszczenia otoczenia monitorów zapewnia barwy ochronne dla wzroku, tj. pastelowe, zielone lub seledynowe kolory ścian, blatów, obić, itp.;
ˇ uczeń (pracownik) korzysta z przerw regulaminowych (10 min. po 1 godz. lekcyjnej pracy w przypadku dużego obciążenia wzroku i trudnych zadań oraz 10 min. po 2 godz. lekcyjnych pracy w przypadku umiarkowanego obciążenia pracą i średniego obciążenia zadaniami);
ˇ monitory niemigające o zmniejszonym promieniowaniu, skierowane tyłem do ściany, aby nie narażać innych osób na szkodliwe promieniowanie;
ˇ podczas zajęć wykonywane są ćwiczenia relaksujące wzrok.
- Szczegóły
- Odolczyk
- Kategoria: dla_kl4
- Odsłony: 735
Przyroda z komputerem. Prezentacja o lesie.
1 Slajd Tytułowy ( Las)
autor: Imię Nazwisko kl. 4g
2,3,4 Slajd (Tytuł i zawartość)
zdjęcia drzew lub zwierząt z podpisami
5. Slajd (Sam tytuł) KONIEC
- Szczegóły
- Odolczyk
- Kategoria: dla_kl4
- Odsłony: 548
Poznajemy czcionki. W zestawach znaków szukamy obrazków.