Klasa 7

 Temat: Jak animować duszka w Scratchu? Piszemy procedury z parametrem i bez parametru.

 

Informatyka w klasie 7

Temat: Zasady pracy z komputerem

REGULAMIN PRACOWNI INFORMATYCZNEJ

1. Do pracowni uczniowie wchodzą jedynie pod opieką nauczyciela.
2. Każdy uczeń pracuje przy wyznaczonym przez nauczyciela stanowisku i nie zmienia go bez polecenia.
3. Komputer można włączyć lub wyłączyć tylko za zgodą nauczyciela.
4. Korzystający z pracowni zobowiązani są do zachowania ładu i porządku na stanowisku.
5. Na stanowisku pracy z komputerem nie wolno spożywać posiłków i pić napojów.

Uczniom zabrania się:
a. samowolnego uruchamiania, przyłączania sprzętu i dotykania okablowania;
b. wykonywanie jakichkolwiek napraw;
c. przyłączania i odłączania klawiatury, myszy, monitora, rozkręcania jednostki centralnej;
d. dotykania ekranu monitora ani też przesuwania sprzętu;
e. wprowadzania zmian w strukturze danych na dyskach komputerów; czy żadnych zmian w plikach systemowych;
f. instalowania przyniesionych z zewnątrz i usuwania programów
zainstalowanych przez opiekuna pracowni;
g. przesyłania wiadomości do innych użytkowników bez zgody nauczyciela.

6. Zabrania się korzystania z dyskietek, dysków wymiennych, MP3 i MP4 bez sprawdzenia ich programem antywirusowym.
7. Z Internetu można korzystać jedynie do celów dydaktycznych.
8. Osoby zachowujące się głośno, łamiące zasady regulaminu, wykonujące prace
inne niż wynikające z planu lekcji, zostaną ukarane.
9. Po zakończeniu zajęć należy uporządkować swoje stanowisko. Po uzyskaniu
zgody nauczyciela uczeń może opuścić salę.
10. Wszelkie nieprawidłowości zauważone podczas pracy z komputerem tj. iskrzenia, wydobywający się dym z komputera, wyczucie swądu lub
spostrzeżenie innych objawów mogących spowodować pożar należy
natychmiast zgłosić nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.


W pracowni komputerowej są zachowane następujące warunki BHP:

ˇ        odpowiednie biurko z stosownie dużym blatem, pozwalającym zachować właściwą odległość monitora od oczu (35-70 cm), krzesłem o regulowanej wysokości oraz kącie nachylenia oparcia;
ˇ        prawidłowe oświetlenie, dające niezbyt duże różnice jasności ekranu monitora i pomieszczenia oraz eliminujące odbicia;
ˇ        odpowiedni mikroklimat: temperatura 20-22 0 C, wilgotność powietrza 50-60%, lekki ruch powietrza, pomieszczenie często wietrzone;
ˇ        odpowiedni poziom dźwięków (hałasu) nie przekraczający wartości wg kryterium uciążliwości (ochrona podstawowa 60dB, ochrona osiągalna 45dB);
ˇ        wystrój pomieszczenia otoczenia monitorów zapewnia barwy ochronne dla wzroku, tj. pastelowe, zielone lub seledynowe kolory ścian, blatów, obić, itp.;
ˇ        uczeń (pracownik) korzysta z przerw regulaminowych (10 min. po 1 godz. lekcyjnej pracy w przypadku dużego obciążenia wzroku i trudnych zadań oraz 10 min. po 2 godz. lekcyjnych pracy w przypadku umiarkowanego obciążenia pracą i średniego obciążenia zadaniami);
ˇ        monitory niemigające o zmniejszonym promieniowaniu, skierowane tyłem do ściany, aby nie narażać innych osób na szkodliwe promieniowanie;
ˇ        podczas zajęć wykonywane są ćwiczenia relaksujące wzrok.

1. Zanotuj loginy i hasła(w sposób półjawny) do OFFICE365, TEAMS i szkolnego komputera.

2. Zacznijmy od konta GOOGLE

ZALOGUJ SIĘ lub UTWÓRZ KONTO GOOGLE


3. Notatka do zeszytu:

1. Logowanie do OFFICE365

a) Login do komputera w szkole: Bar.Nowolipek

b) Login do OFFICE365 na stronie office.com: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

c) Login do TEAMS: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

HASŁO: aB(*******5

Moje adresy e-mail w OUTLOOK:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.> nie działa

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ->działa

 

 

    Klasa 7

 Temat: Minimum, Minimum

 


Zadanie 2 str 55 podręcznik 

https://scratch.mit.edu/projects/53578356/#fullscreen 


Zadanie 3 str 55 podręcznik

https://scratch.mit.edu/projects/53676768/#fullscreen

 

    Klasa 7

 

Załóż konto na stronie https://studio.code.org

Jak masz konto to dołącz do kursu wpisując kod 

 dla kl 7a     KYXLLY

dla kl 7b     MTMVFZ

dla kl 7c -   RZQRHG

Uzupełnij zadania z kursu, jak Ci zbraknie czasu to dokończ w domu.


 

Kurs B na grudzień 2018

Klasa 7a- http://studio.code.org/join/YMMBPX

 

Klasa 7b- http://studio.code.org/join/SZTCSW

 

Klasa 7c-  http://studio.code.org/join/QBGKZT

    Klasa 7

 Temat: Zakręt za zakrętem

 

    Klasa 7

 Temat: Wieże Hanoi

Kilka zagadnień z klasy pierwszej

  19. Gra Wieże Hanoi

    Klasa 7

Temat 16

3.2 Wieże Hanoi

Link do projektu P. Witolda Karnasa: https://scratch.mit.edu/projects/37051896/

Link do projektu remix-u p. J. Odolczyka: https://scratch.mit.edu/projects/359365040/

 

 

 

Podkategorie

do lekcji w oddziałach gimnazjalnych klasa 3

do lekcji w klasach czwartych

do lekcji w klasach siódmych

do lekcji w klasach ósmych

do lekcji w klasach piątych

do lekcji w klasach szóstych