Temat: Liczby z kresek kreski z liczb

 

Przeczytaj z podręcznika str. 92-94.

Obejrzyj filmiki: https://tiny.pl/7xt86

Zrób zadanie 1 str. 94 w zeszycie i w pliku od nauczyciela (4 przykłady).

Pobierz plik  http://odolczyk.info.pl/xxx/zaszyt_kl_6e.gif uzupełnij go o odeślij

Prześlij pracę na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., temat e-maila: Kod kreskowy kl. 6g

 

 

 

 

 

Zadanie dla uczniów klasy 6. Masz zaprojektować plakat w formacie kartki A3 będący zaproszeniem do udziału w marszu z Teresina do Szymanowa z okazji święta 11 listopada. Plakat wykonaj w imieniu władz Gminy Teresin. Poszukaj informacji w internecie na temat tego wydarzenia, jeśli nie znajdziesz terminów to sam wymyśl jakie powinny być. Z grafiki korzystaj z takiej do której masz prawo. Możesz korzystać z poniższych linków ze strony odolczyk.info.pl. Pracę wykonaj w programie Inkscape i zapisz ją w katalogu (folderze) domowym (gwiazdka) pod nazwą "plakat6dxx"

Kilka linków do zdjęć z których wolno Ci korzystać:

https://goo.gl/photos/go11koUabbe5TwR9A

https://sites.google.com/view/11listopadateresin/marsz

Oficjalny plakat z roku 2017 wyglądał tak -> tu kliknij


 Tutorial jak zrobić plakat w Inkscape

 

 

Informatyka w klasie 6

Temat: Bezpiecznie z komputerem

REGULAMIN PRACOWNI INFORMATYCZNEJ

1. Do pracowni uczniowie wchodzą jedynie pod opieką nauczyciela.
2. Każdy uczeń pracuje przy wyznaczonym przez nauczyciela stanowisku i nie zmienia go bez polecenia.
3. Komputer można włączyć lub wyłączyć tylko za zgodą nauczyciela.
4. Korzystający z pracowni zobowiązani są do zachowania ładu i porządku na stanowisku.
5. Na stanowisku pracy z komputerem nie wolno spożywać posiłków i pić napojów.

Uczniom zabrania się:
a. samowolnego uruchamiania, przyłączania sprzętu i dotykania okablowania;
b. wykonywanie jakichkolwiek napraw;
c. przyłączania i odłączania klawiatury, myszy, monitora, rozkręcania jednostki centralnej;
d. dotykania ekranu monitora ani też przesuwania sprzętu;
e. wprowadzania zmian w strukturze danych na dyskach komputerów; czy żadnych zmian w plikach systemowych;
f. instalowania przyniesionych z zewnątrz i usuwania programów
zainstalowanych przez opiekuna pracowni;
g. przesyłania wiadomości do innych użytkowników bez zgody nauczyciela.

6. Zabrania się korzystania z dyskietek, dysków wymiennych, MP3 i MP4 bez sprawdzenia ich programem antywirusowym.
7. Z Internetu można korzystać jedynie do celów dydaktycznych.
8. Osoby zachowujące się głośno, łamiące zasady regulaminu, wykonujące prace
inne niż wynikające z planu lekcji, zostaną ukarane.
9. Po zakończeniu zajęć należy uporządkować swoje stanowisko. Po uzyskaniu
zgody nauczyciela uczeń może opuścić salę.
10. Wszelkie nieprawidłowości zauważone podczas pracy z komputerem tj. iskrzenia, wydobywający się dym z komputera, wyczucie swądu lub
spostrzeżenie innych objawów mogących spowodować pożar należy
natychmiast zgłosić nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.


W pracowni komputerowej są zachowane następujące warunki BHP:

ˇ        odpowiednie biurko z stosownie dużym blatem, pozwalającym zachować właściwą odległość monitora od oczu (35-70 cm), krzesłem o regulowanej wysokości oraz kącie nachylenia oparcia;
ˇ        prawidłowe oświetlenie, dające niezbyt duże różnice jasności ekranu monitora i pomieszczenia oraz eliminujące odbicia;
ˇ        odpowiedni mikroklimat: temperatura 20-22 0 C, wilgotność powietrza 50-60%, lekki ruch powietrza, pomieszczenie często wietrzone;
ˇ        odpowiedni poziom dźwięków (hałasu) nie przekraczający wartości wg kryterium uciążliwości (ochrona podstawowa 60dB, ochrona osiągalna 45dB);
ˇ        wystrój pomieszczenia otoczenia monitorów zapewnia barwy ochronne dla wzroku, tj. pastelowe, zielone lub seledynowe kolory ścian, blatów, obić, itp.;
ˇ        uczeń (pracownik) korzysta z przerw regulaminowych (10 min. po 1 godz. lekcyjnej pracy w przypadku dużego obciążenia wzroku i trudnych zadań oraz 10 min. po 2 godz. lekcyjnych pracy w przypadku umiarkowanego obciążenia pracą i średniego obciążenia zadaniami);
ˇ        monitory niemigające o zmniejszonym promieniowaniu, skierowane tyłem do ściany, aby nie narażać innych osób na szkodliwe promieniowanie;
ˇ        podczas zajęć wykonywane są ćwiczenia relaksujące wzrok.

1. Zanotuj loginy i hasła(w sposób półjawny) do OFFICE365, TEAMS i szkolnego komputera.

2. Zacznijmy od konta GOOGLE

ZALOGUJ SIĘ lub UTWÓRZ KONTO GOOGLE

 3. Notatka do zeszytu:

Temat: Bezpiecznie z komputerem

1. Logowanie do OFFICE365

a) Login do komputera w szkole: Bar.Nowolipek

b) Login do OFFICE365 na stronie office.com: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

c) Login do TEAMS: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

HASŁO: aB*******5

Moje adresy e-mail w OUTLOOK:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.> nie działa

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ->działa

 

Podkategorie

do lekcji w oddziałach gimnazjalnych klasa 3

do lekcji w klasach czwartych

do lekcji w klasach siódmych

do lekcji w klasach ósmych

do lekcji w klasach piątych

do lekcji w klasach szóstych