
REGULAMIN PRACOWNI INFORMATYCZNEJ
1. Do pracowni uczniowie wchodzą jedynie pod opieką nauczyciela.
2. Każdy uczeń pracuje przy wyznaczonym przez nauczyciela stanowisku i nie zmienia go bez polecenia.
3. Komputer można włączyć lub wyłączyć tylko za zgodą nauczyciela.
4. Korzystający z pracowni zobowiązani są do zachowania ładu i porządku na stanowisku.
5. Na stanowisku pracy z komputerem nie wolno spożywać posiłków i pić napojów.
Uczniom zabrania się:
a. samowolnego uruchamiania, przyłączania sprzętu i dotykania okablowania;
b. wykonywanie jakichkolwiek napraw;
c. przyłączania i odłączania klawiatury, myszy, monitora, rozkręcania jednostki centralnej;
d. dotykania ekranu monitora ani też przesuwania sprzętu;
e. wprowadzania zmian w strukturze danych na dyskach komputerów; czy żadnych zmian w plikach systemowych;
f. instalowania przyniesionych z zewnątrz i usuwania programów zainstalowanych przez opiekuna pracowni;
g. przesyłania wiadomości do innych użytkowników bez zgody nauczyciela.
6. Zabrania się korzystania z dyskietek, dysków wymiennych, MP3 i MP4 bez sprawdzenia ich programem antywirusowym.
7. Z Internetu można korzystać jedynie do celów dydaktycznych.
8. Osoby zachowujące się głośno, łamiące zasady regulaminu, wykonujące prace inne niż wynikające z planu lekcji, zostaną ukarane.
9. Po zakończeniu zajęć należy uporządkować swoje stanowisko. Po uzyskaniu zgody nauczyciela uczeń może opuścić salę.
10. Wszelkie nieprawidłowości zauważone podczas pracy z komputerem tj. iskrzenia, wydobywający się dym z komputera, wyczucie swądu lub spostrzeżenie innych objawów mogących spowodować pożar należy natychmiast zgłosić nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.
W pracowni komputerowej są zachowane następujące warunki BHP:
ˇ odpowiednie biurko z stosownie dużym blatem, pozwalającym zachować właściwą odległość monitora od oczu (35-70 cm), krzesłem o regulowanej wysokości oraz kącie nachylenia oparcia;
ˇ prawidłowe oświetlenie, dające niezbyt duże różnice jasności ekranu monitora i pomieszczenia oraz eliminujące odbicia;
ˇ odpowiedni mikroklimat: temperatura 20-22 0 C, wilgotność powietrza 50-60%, lekki ruch powietrza, pomieszczenie często wietrzone;
ˇ odpowiedni poziom dźwięków (hałasu) nie przekraczający wartości wg kryterium uciążliwości (ochrona podstawowa 60dB/A/, ochrona osiągalna 45dB/A/?);
ˇ wystrój pomieszczenia otoczenia monitorów zapewnia barwy ochronne dla wzroku, tj. pastelowe, zielone lub seledynowe kolory ścian, blatów, obić, itp.;
ˇ uczeń (pracownik) korzysta z przerw regulaminowych (10 min. po 1 godz. lekcyjnej pracy w przypadku dużego obciążenia wzroku i trudnych zadań oraz 10 min. po 2 godz. lekcyjnych pracy w przypadku umiarkowanego obciążenia pracą i średniego obciążenia zadaniami);
ˇ monitory niemigające o zmniejszonym promieniowaniu, skierowane tyłem do ściany, aby nie narażać innych osób na szkodliwe promieniowanie;
ˇ podczas zajęć wykonywane są ćwiczenia relaksujące wzrok.
Ciekawe adresy: Strona Pana Andrzeja Dyrka | https://users.v-lo.krakow.pl/~dyrek/ |
Mistrzowie Kodowania | http://mistrzowiekodowania.pl/ |
Strona z archiwum zadań z konkursu LOGIA
Zadania z Konkursu POLLOGIA lata 2009-2011
etap I (samodzielnie) | etap II (kontrolowana samodzielność) | Etap III (wyjazdowy, finał 30 najlepszych) | |
2009 | |||
2010 | treść zadań | ||
2011 | treść zadań |
Szkolny konkurs na grafikę komputerową | Konkurs Sieciaki![]() |
Olimpiada Informatyczna Juniorów
http://oij.edu.pl/ |
W Systemie Informatycznym Olimpiady można już znaleźć i rozwiązywać zadania programistyczne tury otwartej zawodów I stopnia XIV OIJ: https://sio2.mimuw.edu.pl/c/oij14-1/p/ |
Aplikacja od opracowywania filmów na smartfonie InShot
Aktualizowano: 14.07.2018
Przedmioty szkolne
3. Geografia
4. Historia
5. WOS
6. Muzyka
7. Informatyka
7.1. Informatyka kl. 4
7.2. Informatyka kl. 5
7.3. Informatyka kl. 6
7.4. Informatyka kl. 7
7.5. Informatyka kl. 8
7.6.
7.7. Koło Informatyczne
7. Fizyka
8. Chemia
9. WF
10. Matematyka
Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem, korzystanie z sieci komputerowej
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
15 | |
16 | |
17 | |
18 | |
19 | |
20 | |
21 |
Klikaj w powyższe linki. Sprawdź co się pod nimi kryje. Czy dobrze działają?
https://studio.code.org/users/sign_in
https://blockly-games.appspot.com/
Klikaj w powyższe linki. Sprawdź co się pod nimi kryje. Czy dobrze działają?
Podkategorie
dla_kl3g Liczba artykułów: 10
do lekcji w oddziałach gimnazjalnych klasa 3
dla_kl4 Liczba artykułów: 38
do lekcji w klasach czwartych
dla_kl7 Liczba artykułów: 50
do lekcji w klasach siódmych
dla_kl8 Liczba artykułów: 24
do lekcji w klasach ósmych
dla_kl5 Liczba artykułów: 5
do lekcji w klasach piątych
dla_kl6 Liczba artykułów: 16
do lekcji w klasach szóstych
Strona 1 z 19